اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۲۱۰۹

واردات ۶ ماهه از صادرات بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ , بازدید: ۳۶۲۱
مجموع تجارت خارجی ایران در ۶ ماهه نخست امسال با ۶ درصد رشد به ۴۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون دلار رسید اما واردات بازهم از صادرات پیشی گرفت.

مجموع تجارت خارجی ایران در 6 ماهه نخست امسال با ۶ درصد رشد به ۴۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون دلار رسید اما واردات بازهم از صادرات پیشی گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف رستوران تهران ارزش صادرات غیرنفتی ایران در شهریور نسبت به مرداد 1.7 درصد بهبود یافته و واردات کالا نیز ۱/۱۲ درصد کاهش داشته است. گفتنی است مجموع تجارت خارجی ایران در 6 ماهه نخست پارسال ۴۱ میلیارد و ۶۷۴ میلیون دلار بود.

 

بر این اساس در 6 ماهه اول 1396 به میزان ۲۳ میلیارد و ۵۹۵ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با پارسال 15.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

عمده‌ترین واردات به خودرو و قطعات منفصله خودرو، کالاهای سرمایه‌ای و برخی کالاهای اساسی مربوط می‌شود. متوسط قیمت کالاهای وارداتی به ازای هر تن به یک هزار و ۳۷۲ دلار افزایش یافت که در مقایسه با پارسال 6.8 درصد افزایش داشته است.

 

از سوی دیگر مجموع صادرات غیرنفتی به ۲۰ میلیارد و ۵۴۴ میلیون دلار رسید که در مقایسه با 6 ماهه نخست 1395 بالغ بر 3.2 درصد کاهش داشته است. در این مدت تجارت خارجی ایران با کاهش صادرات برخی کالاها و میعانات گازی همراه بوده است به‌طوری‌که در بخش صادرات میعانات گازی شاهد افت 16.5 درصدی بودیم.

 

همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی به ۳۵۰ دلار رسید که 1.2 درصد افزایش داشت.

 

اقلام عمده صادراتی شامل میعانات گازی به ارزش ۳ میلیارد و ۵۲۱ میلیون دلار، پلی‌اتیلن گرید فیلم با ۷۵۰ میلیون دلار، پروپان مایع شده به ارزش ۶۸۶ میلیون دلار، سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین با ۶۳۸ میلیون دلار و متانول با ۵۹۳ میلیون دلار و اقلام عمده وارداتی شامل برنج با ۹۹۶ میلیون دلار، ذرت دامی به ارزش ۷۹۹ میلیون دلار، وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی به ارزش ۵۸۲ میلیون دلار، قطعات منفصله جهت تولید خودروی سواری با ۵۵۱ میلیون دلار و لوبیای سویا با ۴۵۶ میلیون دلار بوده است.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016